Una combinació de temporal de mar i rierades podria ser fatal per al Maresme

L’enginyer forestal Oriol Bassa alerta que el Maresme és una de les comarques més vulnerables de Catalunya davant els episodis extrems del canvi climàtic. Segons ell, els mapes d’inundabilitat actuals estan desfasats, ja que no tenen en compte la combinació entre riades i temporals marítims, com els que podrien provocar situacions similars a la DANA de València del 2024.

Bassa adverteix que infraestructures com la línia del tren o la planta de residus de Mataró són especialment exposades i reclama moure el ferrocarril cap a l’interior. També proposa actualitzar els plans urbanístics i aplicar mesures de drenatge sostenible per adaptar-se al nou context climàtic.

“El risc el tenim aquí”, diu Bassa, que alerta que el nivell del mar puja quatre mil·límetres l’any i que “si no ens adaptem, el cost humà i econòmic serà molt més gran”.

Per veure la notícia completa: “Una combinació de temporal de mar i rierades podria ser fatal per al Maresme”

Publicat el 5 de novembre del 2025